Klaas Bakker

In juli 2014 hebben Henk Postma en Gerben Hamstra dhr. Bakker nogmaals bezocht, hieronder de foto's.

Foto's van 2014

Vrijdag 14 augustus 2009 zijn wij Henk en ik (Philip Douma) naar Surhuizum vertrokken op de fiets, omdat wij zoals u wel weet zeer sportief zijn aangelegd. In Surhuizum aangekomen (dat trouwens nog een pokke eind fietsen was) stond de koffie al klaar. Onder het genot van een kop koffie hebben we het over koetjes en kalfjes gehad en gingen wij met camera naar het vogelverblijf. Daar aangekomen viel ons de mond open van verbazing. Dit is geen vogelverblijf meer, maar een 4 sterren hotel. (zo spik en span) Wij hebben daar enkele foto's genomen van de vogels en dhr. Bakker himself. Toen het reeds donker was keerden wij terug in huis. Waar wij onder het genot van een hapje en een drankje een serieus gesprek over de liefde voor vogels van dhr. Bakker. In dit gesprek heeft K. Bakker ons uitgelegd hoe je kampioensparkieten moet kweken. Tijdens dit gesprek flapperden onze oren aan het hoofd vanwege de enorme kennis over grasparkieten en de kweek ervan. Met de kweek van de Engelse grasparkiet heeft deze man zeer goede successen geboekt. O.a. 2x Nationaal algemeen kampioen in Veenendaal, 2x de gouden parkiet in Joure en 2x kampioen bij onze eigen vereniging.

Foto's van 2009.

Vanwege de enorme hoeveelheid werk wat het kweken van goede Engelse grasparkieten met zich meebrengt is dhr. Bakker overgestapt naar grote parkieten. Hij heeft nu een koppel Koningsparkieten en een koppel Derbyans parkieten, die hij samen met de voorzitter heeft opgescharreld. Na nog een lekker biertje van Mevr. Bakker te hebben gekregen namen wij afscheid van de fam. Bakker en zijn wij op onze stalen ros huiswaarts gekeerd. Dit viel nog vies tegen daar het stervens donker was en onze voorzitter de verlichting niet in orde had. De fam. Bakker woont een eindje buiten het dorp en wij toch voor de kortste route hadden gekozen (zandpad) zonder straatverlichtig. Na bijna de bewoonde wereld te hebben bereikt vond Henk het nodig om mij (Philip) van de weg af te rijden. Ondanks alles zijn wij na deze gezellige avond bij de fam. Bakker toch nog heelhuids thuisgekomen.

FAM. Bakker bedankt.